Про проект

Актуальний вигляд проект прибрав з 1 листопада 2015 року як додаток до іншого Мій депутат міськради Тепер вони становлять єдине інформаційне поле, присвячене стосункам миколаївських виборців з їх депутатами у міській раді. Сенс такого об'єднання очевидний: у депутата є округ, де його обрали, а працює він у комісії, опікується конкретною міською галуззю. Тому для того, аби мати повну картину, треба ці два погляди сумістити в рамках єдиної інформаційної системи. А як кому цікаво, що було до тієї дати, то може поглянути на сторінці Про проект. Архів Ми ж берімося до справи, вивчати свій  владний орган аби навчитись на нього впливати.

1. То хто в місті при владі?

Чотири політичні сили (див. Сайт міськради ). В такому от загальному розкладі (як на зображення натиснути, то воно і збільшиться; наведена кількість мандатів і відсоток від загальної чисельності):




2. Які в раді є комісії? 

Їх шість. З дуже довгими назвами, які ми тут для зручності скоротимо і побачимо певний сюрприз. Бо як поділити 54 депутати по 6 комісіях, то вийде 9 на кожну, а як подивитись на чисельний склад тих комісій...

Жоден кандидат в депутати не казав нам під час виборів, що ділити міські гроші йому вдвічі приємніше, ніж займатись промисловістю (а це ж робочі місця) чи дбати про охорону здоров'я. Зважте, в тій нещасній комісії ще й освіта, культура і соцзахист!

Чому так? Здається, депутати думали аж ніяк не про роботу з міського розвитку, гармонійний поступ всіх його галузей. А про що? Принаймні були впевнені, що такий їхній крок ніхто не помітить, бо кому воно цікаво...


3. І щодо розподілу уваги фракцій

Дійсно, чи рівномірно фракції приділили свою увагу окремим питанням? Загальна картина наведена нижче, а порівняти загальний відсоток голосів фракції та її увагу до певної комісії можна самостійно:


4. То що маємо роботи?
 
Ми хочемо впливати на раду, підвищувати її ефективність? Видається, що маємо здійснити чи здійснювати постійний рух в трьох напрямках.

4.1 Кадри

Хто в якій комісії працює, які в тої комісії плани, хто з депутатів конкретно відповідає за підготовку окремих питань? Офіційний сайт міськради такої інформації не містить. Треба надолужувати. А головне: хіба ті два-три депутати, що мають вирішити певну проблему, зможуть це зробити без підтримки? І власної партії, і колег з інших фракцій, та і просто експертів, які в місті є, хоча і не належать до жодних партій. Це кадри? Так, і дуже цінні. Їх треба просто знати і долучати до роботи комісій, якщо ми хочемо раду вивести на новий рівень ефективності.

4.2 Документи

Пропозиції, проекти документів, аргументація стосовно того чи іншого рішення. Офіційний сайт такої інформації, знов про це згадаємо, не містить. Вона з'являється частково вже після голосування, але то вже запізно, рішення прийнято. Загалом, управління - це документи. То їх треба бачити.

4.3 Дискусія

Професійна змістовна дискусія щодо тих або інших конкретних питань абсолютно необхідна, коли йдеться про пошук оптимального рішення. Воно ніколи не лежить на поверхні, його завжди потрібно шукати. Тут абсолютно зайві особисті звинувачення і політичні декларації, гасла. Потрібні аргументи. Щодо розв'язання конкретних міських проблем.

5. А хто має бути залучений?

Вище йшлося про покращення процесу роботи комісій. Тепер про його учасників, потенційних учасників цієї роботи. Загалом, вона залежить не тільки від обраних депутатів, їх кваліфікації та наснаги, а також підтримки однопартійцями. Є й інші зацікавлені особи, що можуть і повинні бути залучені. І їх багато.

По-перше, це партії, які не потрапили в раду. Вони будуть брати участь у наступних виборах? Хочуть засвідчити місту про те, що в них є достойні кандидатури? Не взагалі достойні люди, а такі, що мають потрібні якості для роботи з вирішення конкретних міських проблем. Ну, у порівнянні з тими, хто обраний і працює в комісіях. Йдеться про тіньові фракції, вони ж мають право на життя? А роботу ради в комісіях покращать? Без жодних сумнівів.

А преса? Хіба не важливо перейти в публікаціях від коротких інформаційних повідомлень чи загальних слів про те, що в нас все погано, до висвітлення конкретних пропозицій фахівців по конкретних аспектах розвитку конкретних галузей міського життя?

Нарешті, наші громадські діячі, як окремі, так і зібрані в ті чи інші організації. Хіба не співпраця з конкретною комісією є свідченням наявності їх конструктивного потенціалу? І хіба один конкретний городянин, обізнаний в якійсь конкретній проблемі, не може зробити свій персональний внесок? Дати важливу інформацію про поточний стан. Навести досвід інших міст чи країн. Запропонувати рішення. Чому ні?

А виконком, його підрозділи, що саме і готують для комісій всі їх рішення. Згідно з положеннями про ці підрозділи. Але зазвичай без зайвого розголосу й привертання уваги до своїх пропозицій.

Виходить велике коло зацікавлених осіб чи організацій? І певна, поки що дуже умовна, концепція, попередній начерк того, як можна підвищити ефективність роботи комісій. Як є таке бажання.

І нарешті про організацію роботи власне проекту. Ним опікується певна група людей, що не є належними до жодної політичної сили і забезпечують рівність, справедливість і толерантність у висвітленні процесу роботи депутатських комісій. До будь-кого з них можна звернутись з пропозиціями, зауваженнями, але можна ті пропозиції чи зауваження написати і просто коментарем до цієї сторінки, або подати в групі Фейсбук - ми будемо вам дуже вдячні.

Отже, робоча група чи спостережна рада проекту за абеткою:

Т.Дяків, Фейсбук
М.Золотухін, Фейсбук
В.Петриченко, Фейсбук
...

Я щиро вдячний тим своїм знайомим, що погодились взяти участь у проекті, як хто захоче приєднатись, то двері відчинені.










Немає коментарів:

Дописати коментар